Voicebot i Haderslev
Har du spørgsmål til pas, kørekort, åbningstider, MitID med mere, så kan vores voicebot hjælp dig. Voicebotten er tilgængelig 24/7/365 på telefon: 74 34 34 34. Foretrækker du personlig betjening, er det muligt inden for vores almindelige åbningstid.
Hvad kan robotten hjælpe med?
Robotten kan svare på henvendelser, som du før fik hjælp til i Borgerservice, fx med pas, kørekort, MitID, flytning. Du kan bestille tid i Borgerservice og robotten kan stille dig videre til udvalgte områder i kommunen. Der vil løbende blive tilføjet nye områder som robotten kan svare på.
Hvis robotten ikke kan hjælpe, vil du blive stillet videre til personlig betjening.
Robotten blev testet af en følgegruppe inden opstart, men den kan stadig lave fejl. Nogle gange misforstår den spørgsmål eller opfatter dem forkert, og andre gange kender den ikke svaret og stiller videre til omstillingen. Vi arbejder på at forbedre og udvikle robotten, så den kan besvare flere og flere henvendelser korrekt.
Fordelene ved en voicebot
- Åbent 24/7/365: Med Voicebotten kan vi udvide servicen overfor vores borgere. Voicebotten har åbent efter kommunens åbningstid for omstillingen og Borgerservice. Det eneste, den ikke kan hjælpe med uden for åbningstid, er at viderestille dig til personlig betjening.
- Mindre ventetid: Vores omstilling modtager mange telefonopkald hver dag. Voicebotten kan håndtere mange af de henvendelser, vi modtager, og den kan tage et stort antal opkald samtidig. Det vil reducere ventetiden for dem, der har brug for personlig betjening i omstillingen.
Personlig betjening fortsætter
Selvom vi har taget voicebotten i brug, er det stadig muligt at få personlig betjening.
Ønsker du ikke at tale med robotten, kan du sige flere ting for at blive stillet videre til personlig betjening.
Du kan sige:
- Jeg vil tale med et menneske
- Jeg vil have personlig betjening
- Jeg vil ikke tale med dig
- Jeg vil ikke tale med en robot
Hvis du ikke siger noget i en periode, vil robotten også stille dig videre.
Ris og ros til voicebotten
Vi vil rigtig gerne sikre, at voicebotten yder den bedste service. Derfor tager vi meget gerne imod ris og ros.
Spørgsmål og svar om Voicebotten
Voicebotten kan ikke hjælpe dig med dine personlige sager. Det skyldes blandt andet, at vi ikke ønsker at bede dig om personlige oplysninger for at kunne finde din sag. Her står der medarbejdere klar til at hjælpe dig videre, når du ringer indenfor åbningstid.
Voicebotten kan for nuværende svare på spørgsmål relateret til Borgerservice, dvs. pas, kørekort, MitID, flytning osv. Robotten er opsat og testet af både borgere og medarbejdere. Vi arbejder løbende på at opdatere Voicebotten, så den på sigt kan svare på flere spørgsmål.
Voicebotten er opsat på dansk. Hvis du ringer ind og ikke taler dansk, vil du blive viderestillet til personlig betjening.
For at undgå at du bliver viderestillet til en telefon, som eventuelt ikke bliver taget i tilfælde af, at medarbejderen er optaget, har vi valgt, at det kun er områdenumre, at Voicebotten kan viderestille til. Du kan dog altid blive viderestillet til omstillingens medarbejdere, hvis du ønsker dette.
Vi lydoptager ikke samtalen, men Voicebotten omsætter det du siger til tekst. Den lytter og skriver det den tror du har sagt. Vi hverken optager eller gemmer din stemme.