Gå til hovedindhold

Facilitetspuljen

Puljen støtter typisk energioptimeringer, lokalerenoveringer, grej til pasning af anlæg, inventar, alarm-/overvågningssystemer samt udvikling af rammer for nye aktiviteter/ nye anlæg.

Indhold

    Sådan søger du puljen

    Er du en folkeoplysende forening, selvejende institution, en kommunal institution og tilsvarende indenfor folkeoplysnings-, idræts-, fritids- og kulturområdet, kan du søge Facilitetspuljen. 

    Vær opmærksom på, at 

    • du kan ikke søge til private eller kommercielle faciliteter.
    • selvejende faciliteter støtter vi med højest 50% af udgifterne.
    • Større nødvendige renoverings- og vedligeholdelsesopgaver, som ligger uden for det almindelige vedligehold.
    • Energibesparende foranstaltninger.
    • Tiltag, der øger benyttelsesgraden af faciliteterne eller åbner op for nye aktiviteter/målgrupper/foreninger.
    • Etablering af nye faciliteter, anskaffelse af inventar og lignende, som fremmer børn og unges deltagelse i foreningslivet.
    • Almindelig drift
    • Inventar til offentlige institutioner
    • Mindre genanskaffelser
    • Allerede afholdte udgifter
    • Jordkøb

    De penge i Facilitetspuljen der ikke er brugt ved fordelingen i januar, kan du søge med ansøgningsfrist 1. november.

    Vær dog opmærksom på, at dit projekt skal være afsluttet i samme år.

    Du søger restmidlerne via Conventus.dk

     

    Ansøgningsfristen for facilitetspuljen er den 15. januar. 

    Derudover er der en ansøgningsfrist den 1. november for eventuelle ubrugte midler .

    Du søger via Conventus.dk.

    Af den samlede beløbsramme for facilitetspuljen er der 100.000 kr. i en ”akutpulje” Puljen er til akutte skader o.l.,  der er opstået efter ansøgningsfristen til den selve Facilitetspuljen.

    Skaden skal være uopsættelig. Ansøgningen bliver behandlet af Kultur og Fritid med afrapportering til ”Fællesrådet” som en individuel sag.

    Hvis ansøger igangsætter arbejdet, inden der er modtaget tilsagn fra Kultur og Fritid, er dette på foreningens egen risiko og regning.

    Deadline for indsendelse af dokumentation for afholdte udgifter er den 15. oktober. Har du fået midler fra "restpuljen", er deadline den 31. december.

    Indsender du ikke den nødvendige dokumentation rettidigt, kan tilsagnet bortfalde.

    Tilskuddet til dit projekt bliver udbetalt, når du har indsendt dokumentation for at udgifterne til projektet er betalt. 

    Ved enkeltstående udgifter (for eksempel tilbud fra en håndværker) på over 40.000 kr. skal du indsende tilbuddet til os.

    Generelt ser vi gerne, at du indhenter tilbud på de udgiftsposter, du opgiver i budgettet.

    Bevilling fra puljen sker ud fra en given procentsats af dokumenterede og relevante udgifter samt en maksimal beløbsgrænse.

    Procentsatsen beregnes som det bevilligede beløb i forhold til den samlede opgjorte projektsum.

    Gives der for eksempel tilsagn om et maksimalt tilskud på 20.000 kr. til et projekt med samlede udgifter på 200.000 kr. er procentsatsen 10%. Er der ved projektafregning kun dokumenterede udgifter for 150.000 kr., vil du modtage 10% af udgifterne, hvilket svarer til 15.000 kr.

    Åbningstider

    Fremmøde

    Mandag 10:00 15:00
    Tirsdag 10:00 15:00
    Onsdag 10:00 15:00
    Torsdag 10:00 17:00
    Fredag 10:00 13:00
    Lørdag Lukket
    Søndag Lukket

    Lukket Åben

    Christian X's Vej 39, Indgang A, 6100 Haderslev

    74 34 34 34

    Telefontid

    Mandag 09:00 15:00
    Tirsdag 09:00 15:00
    Onsdag 09:00 15:00
    Torsdag 09:00 17:00
    Fredag 09:00 13:00
    Lørdag Lukket
    Søndag Lukket

    Lukket Åben