Gå til hovedindhold

Haderslev Kommune får en voicebot

Fredag den 31. maj får Haderslev Kommune en voicebot. Voicebotten vil fremover være den, der tager telefonen, når borgerne ringer til Haderslev Kommunes hovednummer: 74 34 34 34.

31. maj 2024

Indhold

    Haderslev Kommune kan fra fredag den 31. maj tilbyde udvidet tilgængelighed på hovednummeret: 74 34 34 34. Kommunen har nemlig fået en voicebot, som fremover vil besvare alle opkald til hovednummeret.

    Den nye voicebot har mange fordele. Den:

    • arbejder 24/7 365 dage om året
    • er altid klar til at tage imod borgernes opkald, uanset hvor mange der ringer ind på samme tid
    • kan hurtigt afklare mange spørgsmål, hvilket frigør tid til opkald, der kræver mere dybdegående hjælp
    • tilbyder information om en lang række områder
    • er skræddersyet til at håndtere de mange forskellige spørgsmål, som borgerne har til kommunen
    • bliver bedre, jo flere samtaler den har

    Hvis en borger stiller et spørgsmål, som voicebotten ikke forstår eller ikke kan svare på, vil borgeren blive stillet om til en medarbejder, hvis opkaldet sker indenfor kommunens åbningstid.

    Voicebotten har også mulighed for at sende information via SMS til borgeren.

    Haderslev Kommune har valgt at starte med at implementere voicebotten i Borgerservice og vil løbende udbygge voicebotten med flere funktioner over tid.

    Det er forventningen, at ventetiden ved opkald til Haderslev Kommune i fremtiden vil falde markant.