Indkøbsordning
Har du en midlertidig eller varig nedsat fysisk, psykisk eller social funktionsevne, som gør at du ikke selv kan købe ind eller bestille dine dagligvarer, så kan du søge om en indkøbsordning.
Indkøbsordning
Kommunen tilbyder en indkøbsordning til borgere, der ikke selv er i stand til klare indkøb af varer eller bestille varer ved hjælp af telefon eller computer.
Hvis du ikke selv er i stand til at klare indkøb af varer eller bestille varer ved hjælp af telefon eller computer, kan du få hjælp via kommunens indkøbsordning. Det er en forudsætning, at du ikke selv kan udføre opgaven på grund af enten:
• Midlertidigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer
• Varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer
Ved vurderingen af om du kan blive visiteret til en indkøbsordning, ser kommunen konkret på din samlede situation.
Hvis du har brug for hjælp til indkøb, kan du kontakte Myndighed Pleje og Omsorg – se kontaktoplysninger nederst på siden.
Du skal selv betale for dine varer. Kommunen betaler for levering af varer 1 x ugen.
Du skal selv betale for dine varer. Kommunen betaler for levering af varer 1 x ugen.
Hvis du ikke er enig i kommunens afgørelse om indkøbsordning, skal du klage til kommunen inden 4 uger. Afgørelsen skal så genvurderes inden 4 uger, fra klagen er modtaget.
Hvis kommunen fastholder sin afgørelse, sender kommunen din klage videre til Ankestyrelsen, som tager stilling til afgørelsen.
• Typiske spørgsmål og svar om klagesager
Værd at vide om indkøbsordning
Hvis du er blevet godkendt til at få indkøbsordning, kan du selv vælge leverandøren af dine dagligvarer. Leverandøren skal være godkendt af Haderslev kommune.
Kommunen har indgået aftale med følgende købmænd om levering af varer:
• Min Købmand Arnum
Vestergade 1
6510 Gram
Telefon 74 82 61 04
• Egebjerg Købmandsgård
Telefon 70 25 88 88
info@egebjergkobmandsgaard.dk
Du afregner selv dine varer med den købmand du har valgt. Kommunen sørger for at afregne leveringen af varerne.
Kommunen skal hvert år beskrive sine kvalitetskrav til indkøbsordningen i en kvalitetsstandard.
Du kan få flere oplysninger om din kommunes konkrete indkøbsordning ved at kontakte Myndighed Pleje og Omsorg eller læse vores kvalitetsstandard her: Kvalitetsstandard - Haderslev Kommune